Abt. Geschichtswissenschaft

The Theory Center meets… „History & Theory“ an der Wesleyan University

Veröffentlicht am 13. Oktober 2023, 09:30 Uhr

- English version below -

Am 2. und 3. November 2023 veranstaltet das Bielefelder Theoriezentrum zusammen mit der Redaktion der Zeitschrift „History &Theory“ einen Workshop zum Thema „Metahistorical Categories and Beliefs in Historical Writing“ an der Wesleyan University (CT). Die Teilnehmer*innen beabsichtigen, der Frage nachzugehen, inwiefern (und welche) metahistorische Kategorien der Arbeit von Historiker*innen, häufig unausgesprochen, zu Grunde liegen. Das Format der Veranstaltung zielt auf die Öffnung eines breiten Diskussionsraums und den Ausbau der bereits bestehenden Kooperation hin. Der Workshop bietet den teilnehmenden Dozent*innen, Doktorand*innen und Student*innen beider Universitäten nicht zuletzt die Möglichkeit einer verstärkten Vernetzung unter theorieinteressierten und -affinen Wissenschaftler*innen.
Programm des Workshops:                                                                          Link: https://historyandtheory.org/bw2023-program

The Theory Center meets… “History & Theory” at Wesleyan University

On November 2 and 3, 2023, the Bielefeld Theory Center and the editorial board of the journal “History &Theory”, are holding a workshop on “Metahistorical Categories and Beliefs in Historical Writing” at Wesleyan University (CT). Participants will explore the extent to which (and what) frequently implicit metahistorical categories underlie the work of historians. The format of the event aims to open up a broad space for discussion and to expand existing cooperation. Last but not least, the workshop gives participating lecturers and doctoral and graduate students from both universities an opportunity to increase their networking among academics interested in and with an affinity for theory.
Workshop program:            Link: https://historyandtheory.org/bw2023-program
Gesendet von ANeitzel in zthf-news