BGHS.NEWS
28 new BGHS researchers
With this winter term, 28 new young researchers start at the BGHS. On Wednesday, 11 October, they were introduced by Ursula Mense-Petermann. The huge group consists of new BGHS members, participants of the short cut program and young researcher of the SFB Practices of Comparing and the graduate school World Politics.
After a presentation about the department of history (by Dr. Bettina Brandt) and the faculty of sociology Dr. Sabine Schäfer, the executive manager of the BGHS, informed the participants about the structure and the programme of the BGHS and introduced the staff of the BGHS office. The Doctoral Representatives also took the chance for a warm welcome. In the following coffee break in the BGHS-Lounge the doctoral researchers and guests got to know each other.
In the second part of the Welcome Day the new doctoral researchers of the BGHS received some more information concerning the doctorate: information on the study programme and BGHS specific formats (Dr. Sabine Schäfer), on financial support and applications for travel- and mobility grants (Dr. Miriam Kanne), on transferable skills and career services (Melanie Eulitz) and on former and planned public science- and Art&Science-projects (Thomas Abel). Information on technical questions and the infrastructure at the BGHS (Frank Leitenberger) completed the session. The Welcome Day ended with a short campus tour.
The new doctoral reseachers and their projects
- Anatoly Boyashov (Soziologie): Actors in Establishment of Global Human Rights Networks Within International Organisations: case study of the United Nations Human Rights Council
- Aziz Elmurodov (Soziologie): Competing narratives of Europe in Russian foreign policy: in search of identity or policy?
- Takuma Fuji (Soziologie): Kosmopolitismus und Stigma
- Tobias Gehring (Soziologie): Discourses on refugees and refugee policy in Uganda media
- Mahir Gökbudak (Soziologie): Der Auswahlprozess des Betriebes und die Wahrnehmung des Praktikums durch Schüler*innen im Schulbetriebspraktikum an der Gesamtschule
- Sandra Holtgreve (Soziologie): Coloniality in the global South and North. An analysis of Social Work Education in Germany, Mexico and Ecuador
- Dominik Hofmann (Soziologie): Soziologie der Erwartung< /li>
- Marc Jacobsen (Soziologie): Antisemitismus in der Weltgesellschaft. Veränderungen der Judenfeindschaft im Kontext von Globalisierung
- Madeleine Myatt (Soziologie): Cybersecurity a shared responsibility? The role, implementation and strategic promotion of cooperative partnerships with the cybersecurity industry. An analytical perspective on the opportunities and consequences
- Karsten Pieper (Soziologie): Publikumsbeobachtung der Massenmedien im Wandel. Von der Quotenmessung zur Echtzeit-Verdatung im Internet
- Daniela Russ (Soziologie): Energy as a Mode of Observation in World Politics
- Yasin Sunca (Soziologie): Building Political Space at the Intersection of Global Structures and Social Change: The International Relations of the Kurdish Movement in Upper Mesopotamia
- Alisait Yilkin (Soziologie): To Vote or not to Vote: The Participation and Non-Participation in Turkish Elections of Young Generations of Turkish Citizens Living in Germany
- Abrham Yohannes (Soziologie): National Identities versus Cultural Identities: Beta Israel Community
- Andreas Becker (Geschichte): Schweden und die Welt: Vergleichspraktiken im interkulturellen Rechtskontakt während der Großmachtzeit (1611-1721)
- Pablo Campos (Geschichte): Indigenismo, Entwicklung und Moderne. Eine vergleichstheoretische Perspektive, 1920 bis 1955
- Anna Dönecke (Geschichte): Ordnung in der Vielfalt. Vergleichspraktiken in der interkulturellen Rechtsprechung in Pondichéry, 17.-18. Jahrhundert
- Lena Gumpert (Geschichte): Das sich vergleichende Selbst im 11. und 12. Jahrhundert
- Stefanie Haupt (Geschichte): Völkische Ortungen und Germanische Himmelskunde. Debatten um eine vor- und frühgeschichtliche Astronomie im Deutschland der Zwischenkriegszeit
- Susan Krause (Geschichte): Blinde Zugänge zur Vergangenheit!? - Empirische Untersuchung zur historischen Imagination von Schüler/innen mit Förderschwerpunkt Sehen als Beitrag zur Inklusion im Geschichtsunterricht
- Kerrin Langer (Geschichte): Comparing Forces and the Forces of Comparison. Streitkräftevergleiche vom Siebenjährigen Krieg bis zu den Pariser Konferenzen 1919/20
- Marie Lemser (Geschichte): Vergleichspraktiken im ethnographischen Denken der Griechen nach dem Alexanderzug (Ende des 4. Jh. v. Chr. bis Mitte des 2. Jh. v. Chr.)
- Johannes Nagel (Geschichte): The American military at the margins of world society, ca. 1865-1900
- Stefan Roepke (Geschichte): Praktiken des Dienens in den Aufzeichnungen Hans von Schweinichens
- Robet Schmieder (Geschichte): Die sozialen Netzwerke der jüdischen Arbeiterbewegung Englands und ihre transnationalen Verbindungen nach Osteuropa und in die USA. Innere Dynamik und gesellschaftliche Bedingtheit einer sozialen Bewegung
- Christopher Schulte-Schüren (Geschichte): 'A strike is nothing but war.' Vergleichspraktiken in der Berichterstattung über Arbeitskämpfe in den USA 1890-1914
- Daniele Toro (Geschichte): Radikalnationalistische Netzwerke im zentraleuropäischen Raum 1917-1934: Verflechtungsprozesse des Faschismus als transnationale soziale Bewegung
- Gladys Zevallos (Geschichte): The Creation of American Regional Integration and the Origination of the Inter-American System after Independence. The Congress of Panama (1826) and the American Congress of Lima (1847)
For further information about the research projects of the new colleagues and an overview about all doctoral researchers at the BGHS and their projects, please see: http://www.uni-bielefeld.de/(en)/bghs/Personen/Promovierende/